Tjolahopp!

Tänkte att det var dags för min del att skriva lite här. Händer ju knappt någonting här? Och vi som skulle skriva som fasen i denna bloggen osv, skötte vi bra tjejer! haha!

Har inte hänt så mycket här inte...
Victoria lärde sig att cykla idag iaf utan stödhjul! Mamma stolt! <3
Synd bara att man själv missade det, för var hemma och lagade mat. Så det var mormor och morfar som tog hand om den biten.. :( 
Hon lärde sig på en halvtimme! :O Om ens det? Helt sjukt vad fort hon lärde sig! Men hon cyklade in i stolpar och sådant. haha! Mamma berättade det också stod jag på balkongen och tittade på :)
Och självklart så ramlade hon ju ett par gånger = gröna fina byxor..
Men hon typ hälften av gångerna så skulle hon inte ha ramlat, men hon har inte lärt sig att känner hon att hon är på väg att ramla eller ska stanna och det blir "hastigt" så ska man sätta ner foten utan hon "slänger" sig ner. haha! Det kommer det med snart.
Sen när vi hade ätit så ville hon så klart ut igen och cykla. Det kan man ju inte neka henne så jag gick ner samtidigt som jag skulle prata med en om en sak. Så då cyklade hon på gården medans vi satt på en bänk och pratade.
Och då hade hon inte lärt sig att "starta" själv och cykla iväg utan man fick hålla i bak medans hon satte sig och började trampa. Men när jag och hon som jag pratade med gick hem till en vän så stannade hon kvar ute med sin kompis som också cyklade och hennes kompis hjälpte henne hur man skulle göra för att starta om osv. Så när jag kom ner så kunde hon det alldeles själv :D Gick lite trögt men hon kunde allt! Fick putta på lite ofta med foten bara för att få fart. hihi!

Micke blev besviken, han ville vara den som skulle lära henne att cykla. Han tänkte göra det i sommar och har sagt det till Victoria. Så han vart lite ledsen faktiskt men sa snabbt att han ska lära henne att simma i sommar. haha! Jag får inte göra nått....

Får lära Elias att börja gå, något ska jag också göra! Så det så!

Ja, allting leker på här iaf, samma sak varje dag. Vakna med Elias på morgonen, mata honom, rapa honom, byta blöja, han blir trött igen ganska så snabbt, lägger in honom så han får sova och sen kollar jag på förhäxad på datorn, somnar till något avsnitt, Micke kommer hem och väcker mig efter några minuter bara..... den grisen! Elias vaknar, samma rutin med honom igen, sen kommer Micke och Victoria hem!

Kul liv med andra ord..........!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0