Skit bra!

Detta har hon gjort bra våran lilla bloggdesign expert! 

Vi har som sagt startat en blogg, jag, Emelie, Maddis och Johanna där vi kommer skriva om vardagliga saker. Kommer bli kanon detta!

Jag har precis vaknat för andra gången. Första gången då Victoria kom in och väckte mig, hade försovit oss. Eller rättare sagt Micke (sambon) för det är han som tar henne till dagis. Så var vaken en liten stund där med våran son Elias tills vi båda somnade om.
Blev sedan väckt av att någon ringde.. Har sagt fleeera gånger att jag somnar om med honom när han börjar bli trött på morgonen igen efter matning osv till denna personen, men icke! Går väl inte in i huvudet :P
Så nu sitter man här vaken och Elias sover fortfarande. Hade jag med velat göra :( Behöver sova ut med tanke på att jag har sömnproblem, så jag somnar sent sen så blir man alltid väckt av Victoria på nätterna om hon sover inne i sitt rum. Som inatt, hann sova... 30 minuter? Och då somnade jag vid 01.30 (tidigt för att vara mig!) fast jag hade sovit si så där 3 timmar från 16-19.. Är man trött då eller? Sen så kommer hon in och väcker mig klockan 02.00! Great känner man då! Men kunde somna om ganska så snabbt ändå. Tack gode gud för det!

Och Micke var la borta inatt eller något. För jag frågade Victoria när hon kom in varför hon stänger dörren efter sig när hon kommer in i vårat rum, för vi gick upp och tog på salva på henne. Hon har åkt på allergi men vi vet inte mot vad. Så hon har ätit medicin men prickarna är fortfarande kvar. Så vi tar salva nu så det inte ska klia på henne.
Sen la jag henne, gick på toa och gick in i sovrummet igen och stängde dörren och la mig ner. Då frågade han mig varför jag stängde dörren för att jag hade frågat honom varför han hade stängt dörren (?!) Hur vaken är man då? Berättade att Victoria hade vart inne i rummet iaf och det var henne jag hade sagt det till.. Aja..

Nej, sitter och väntar på att Elias ska vakna, borde vara snart. Då blir det blöjbyte, matning, rapa, göra i ordning för att gå till Victorias dagis och ha möte 13.15 om när hon börjar skolan. Shit, inte långt kvar!
Och på lördag blir hon 6 år, helt galet!

Funderar på att ta med hennes "gaskritor" som hon kallar dem för fast dem egentligen heter gatkritor. Så vi kan sitta på gården efter mötet och vara ute i det fina vädret :) Tar med henne hem efter mötet för känns lite onödigt att ha möte, gå hem för att sen hämta henne vid 15.15 igen. 
Kanske lite bullar också så man kan ha en liten picknick på gården? Låter som en bra plan!

// Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0