Victorias födelsedag.

Igår så fyllde Victoria hela 6 år. Tiden går sjukt snabbt!

Dagen började med att hon fick frukost på sängen, eller rättare sagt madrassen för hon fick sova inne i vårat rum. Började sjunga för henne (hon låg fortfarande och sov) men hon vaknade inte så jag började skratta så jag blåste ut 3 ljus som jag hade på brickan.. Lyckat! Så tände dem 3 igen också började vi sjunga igen och då vaknade hon. Så fick hon frukosten på madrassen och ett paket utav mig som innehöll filmen Lady & Lufsen. :) Fast hon fick äta vid bordet, vill ju inte att det ska spillas precis på lakan osv :P haha!
Sen vid 10 tiden åkte vi iväg till biblioteket för att kolla på Alfons Åberg. Men alla biljetter var slut vid den tiden så vi fick vänta på föreställningen som började klockan 12.00. Så vi stannade kvar och pysslade lite och gjorde Alfons Åbergs tårta.
När klockan blev 12 så var det våran tur + en massa andra barn förstås. Så gick vi ner till källaren i biblioteket där de hade gjort i ordning. Kollade på 2 filmer med honom sen efter det så frågade dem om någon hette Alfons, och det var en kille så han fick ett paket bara för att de hade samma namn. Sen så frågade de om det var någon som fyllde år. Victoria ville inte räcka upp handen, så jag sa till henne. Efter en stund så räckte hon upp handen också fick hon en påse med ahlgréns bilar, ett kort med Alfons på och ett set med penna, papper och kuvert med hundar på.
Direkt efter det så skickade hennes pappa till mig så då cyklade vi och mötte upp honom och hon följde med honom sen.
Hämtade henne vid 15 tiden på Wok House så stack vi till affären, handlade hem fika och inväntade mormor och morfar.
Hade ju gjort tårta till henne som hon inte visste om så hon blev överraskad och glad. :)
Och blev glad för alla presenter hon fick också. Sminkväskan från pappa var populärast. Men jag glömde ju ge henne 2 saker ifrån mig när de andra var här så hon fick dem senare på kvällen. Memory spel med Nalle Puh och en sparbössa. Var ganska så trött efter allt så la mig tidigt för en gångs skull!
Men var helt död när Elias vaknade vid 8 imorse.... Men piggnade till men somnade om vid 14 och sov till 16. haha! Fast jag slumrade till ett antal gånger innan och Victoria väckte mig heeela tiden! Så är fortfarande trött, fast Micke sa till henne att inte väcka mig.. Ungar! :P

Så nu ligger hon i badet och väntar på jag ska hålla henne sällskap. Också inväntar jag Amazing Race som börjar om 1 minut med ny säsong.. Kommer missa det! Like always!

Aja, have it nice!

//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0